W dobie lotów kosmicznych, superkomputerów, rozwiniętej medycyny i wielu innych osiągnięć naukowych trudno uwierzyć, że takie poglądy jak teoria płaskiej Ziemi zyskują zwolenników, a jednak. Co więcej, ich liczba wcale nie maleje. Wynika to nierzadko, paradoksalnie, z jednej z ważniejszych zasad samej nauki - kwestionować wszystko. Owszem, jesteśmy za, ale z głową, bo w wypadku kształtu naszego świata dowodów jest aż nadto, prezentujemy 10, które zaobserwujecie bez konieczności odbycia kosmicznej podróży, czy skorzystania z zaawansowanej aparatury badawczej. Te dowody widać gołym okiem!

1. Księżyc

Na szczęście tego, że Księżyc nie jest z sera, nie mieszkają na nim króliki i nie jest naprawdę srebrnym globem nie trzeba już tłumaczyć.  Arystoteles obserwując zaćmienia naszego satelity (gdy Ziemia rzuca nań cień zasłaniając Słońce) zwracał uwagę, że kształt ziemskiego cienia jest okrągły. A skoro Ziemia wciąż się obraca (co udowadnia eksperyment z wahadłem Foucault), to w połączeniu z kształtem cienia daje jasny dowód, że nie żyjemy na płaskim dysku.