Na co dzień żyje w świecie mediów społecznościowych i technologii marketingowych, gdzie wszystko zmienia się błyskawicznie. Tym większą przyjemność czerpie z czytania – książki pozwalają na chwilę zatrzymać się, a wyczytana w nich wiedza przypomina, że pewne refleksje, postawy, sposoby działania i myślenia są uniwersalne, nie tracą aktualności z upływem czasu.

Czytanie sprawia Barbarze Sołtysińskiej przyjemność i satysfakcję, ale też książki właśnie są podstawowym źródłem wiedzy i rozwoju – osobistego i biznesowego.

 

1. Tiziano Terzani „Nic nie zdarza się przypadkiem”
wyd. Świat Książki, tłum. Anna Osmólska-Mętrak

Poleciło mi tę książkę kilkoro znajomych. Uznałam, że to nie przypadek i zdecydowałam się po nią sięgnąć. To genialna, refleksyjna książka oparta na doświadczeniach osoby, która zderza się z trudną chorobą, co powoduje, że na nowo odnajduje we wszystkim sens.

 

2. Laszlo Bock „Work Rules!”
wyd. Hodder and Stoughton Ltd.

Do lektury książki autorstwa długoletniego szefa HR Google zainspirował mnie nasz dział HR. Niedawno wprowadziliśmy w indaHash używaną przez Google metodę zarządzania celami OKR. Wyznaczanie bardzo ambitnych celów i jeszcze bardziej mierzalnych rezultatów nie jest proste, dlatego uznałam, że książkę Bocka muszę koniecznie przeczytać. Opisuje wszystkie zasady, którymi rządzi się Google.

 

3. Lina Nertby Aurell, Mia Clase „Food Pharmacy”
wyd. Otwarte, tłum. Justyna Hogstrom

Sięgnęłam po tę książkę po przeczytaniu wywiadu z jej autorkami. Interesuję się zdrowym żywieniem, więc nie mogłam przejść obok tej pozycji obojętnie. Uwaga! Po jej przeczytaniu już nic nie jest takie samo. Naprawdę potrafi zmotywować do zmiany nawyków żywieniowy

 

4. Phil Knight „Sztuka zwycięstwa. Wspomnienia twórcy Nike”
wyd. Rebis, tłum. Maciej Szymański

Bardzo cenię Nike jako markę, więc ciekawiła mnie historia jej założyciela. Okazała się jedną z ciekawszych i bardziej inspirujących historii biznesowych, z jakimi się zetknęłam. Polecam w wersji audio.

 

5.  Mark Manson "The Subtle Art of Not Giving a F*ck"
dostępna w amazon.com

Mark Manson to przedsiębiorca i bloger, którego wpisy czyta ponad 2 mln ludzi miesięcznie. W ubiegłym roku wydał książkę pełną świetnych przemyśleń i bardzo motywującą. Mówi o tym, co warto robić w życiu, a z czego absolutnie zrezygnować. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że jedną z rzeczy, które faktycznie warto, to przeczytać tę książkę.