Nissan chce stworzyć niemal całkowicie bezpieczne auto, które samo będzie unikać kolizji. Wolne od kolizji auto to nie mrzonka. Nissan Motor Co., Ltd. zaprezentował już prototyp całkowicie wolnego od kolizji pojazdu, który wykorzystuje dwie zupełnie nowe technologie: zapobiegania zderzeniom bocznym (Side Collision Prevention - SCP) oraz zapobiegania zderzeniom podczas cofania (Back-up Collision Prevention - BCP). Dzięki zastosowaniu dwóch wcześniejszych rozwiązań w postaci układu kontroli odstępu od pojazdu poprzedzającego (Distance Control Assist - DCA) oraz układu zapobiegającego zmianie pasa ruchu (Lane Departure Prevention - LDP), najnowszy prototyp stanowi rozwinięcie opracowanej przez Nissana koncepcji „tarczy bezpieczeństwa”, która pomaga chronić pojazd oraz jego pasażerów przed potencjalnym zagrożeniem z każdej strony. 
Układ zapobiegania zderzeniom bocznym włącza się, gdy kierowca decyduje się na zmianę pasa, zamontowane po bokach pojazdu czujniki aktywują sygnał ostrzegawczy jeśli na sąsiednim pasie wykryty zostanie inny pojazd. W takiej sytuacji dzięki przyhamowaniu odpowiednich kół aktywowany jest mechanizm kierujący pojazd w odpowiednią stronę i zapobiegający kolizji.
 Układ zapobiegania zderzeniom podczas cofania uruchamia się podczas jazdy do tyłu. Zamontowane z tyłu i po bokach czujniki wykrywają obiekty znajdujące się na drodze pojazdu. Rozlega się wtedy sygnał ostrzegawczy i włączane są hamulce, co pomaga uniknąć kolizji w sytuacji, w której samochód wyjeżdża tyłem z miejsca parkingowego.
 Układ kontroli odstępu od pojazdu poprzedzającego pomaga zachować odpowiednią odległość do poprzedzającego pojazdu, zaś układ zapobiegający zmianie pasa ruchu zapobiega zjechaniu auta z wybranego pasa ruchu i uderzeniu w sąsiadujące auto. Układy działają wspólnie w prototypie samochodu całkowicie wolnego od kolizji. Układ ostrzegawczy oraz działające prewencyjnie urządzenia dbające o bezpieczeństwo wspomagają kierowcę i sprawiają, że wykonanie intuicyjnego manewru nie prowadzi do uderzenia w inne auto lub przeszkodę. 
Nissan chce budować bezpieczniejsze samochody wyposażone w zaawansowane technologie z zakresu bezpieczeństwa. Koncern zakłada, że w Japonii liczba osób zabitych lub poważnie rannych w pojazdach tej marki zmniejszy się do roku 2015 do poziomu z roku 1995. h.k.