W Warszawie powstaje już Centrum Nauki Kopernik. 28 lipca przy wbiciu pierwszej łopaty była prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Centrum powstaje nad tunelem Wisłostrady tuż nad Wisłą. Centrum, którego oddanie jest przewidziane na 2010 rok, będzie największą tego typu instytucją w Polsce i jedną z najnowocześniejszych w Europie. W budynku Centrum znajdą się interaktywne wystawy, na których zwiedzający niezależnie od wieku będą mogli samodzielnie przeprowadzać eksperymenty z różnych dziedzin wiedzy, by w ten sposób poznać prawa przyrody. Umożliwi to kilkaset eksponatów. Nad samą Wisłą znajdzie się galeria sztuki, amfiteatr, gdzie będą odbywały się różnorodne działania artystyczno-edukacyjne, a także niezwykły Park Odkrywców z urządzeniami do naukowych zabaw i eksperymentów pod gołym niebem. Atrakcją Centrum będzie też planetarium – jedno z najnowocześniejszych w Europie.
Wykonawcą siedziby Kopernika jest wyłoniona w  przetargu firma Warbud S.A. Umowa na wykonanie budynku Centrum Nauki Kopernik została podpisana pomiędzy Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta a firmą Warbud S.A. 23 lipca. h.k.