Nauka przeżywa dziś jednocześnie rozkwit (bo przybywa fascynujących odkryć i wynalazków) i poważny kryzys. Ten drugi wynika z faktu, że spada zaufanie do naukowców, metody naukowej i racjonalizmu. Jak sobie z tym poradzić? Na początku tego roku napisałem duży artykuł o pseudonauce, potem zrobiłem wywiad z pogromcą szarlatanów Jamesem Randim. Nikt dotąd nie znalazł jednej skutecznej recepty poza edukowaniem społeczeństwa.

Co zrobić, by wiedza na temat rzetelnych metod naukowych trafiła do szerokiego grona odbiorców? O tym opowiedzą moje rozmówczynie w studiu TOK FM: drMonika Aksamit-Koperska z Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych Uniwersytetu Warszawskiego i Stowarzyszenia Rzecznicy Nauki oraz mgr Dominika Surała z portalu Mała Psychologia.

Przy okazji polecam audycje archiwalne o pseudonauce, sceptycyzmie, racjonalnym myśleniu, internetowych mitach i filozofii oraz fanpage akcji "A dowodzik jest?".

Nowego odcinka „Człowieka 2.0” możecie posłuchać 25 listopada o godz. 14:40 (pierwsza część) i 15:40 (druga część) na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!