Czy Ziemianie naprawdę mogą czuć się bezpieczni?

Phil Plait, doktor astronomii odkryje prawdę na temat naszej planety, układu słonecznego i całego wszechświata, obalając wszystkie pseudonaukowe teorie. Na oczach widzów sprawdzi, czy Ziemi grozi zderzenie z większą niż Mount Everest asteroidą lub ataki ze strony obcych.

Wszystkie eksperymenty przeprowadzone przez Phila mają na celu tylko jedno – ukazanie całej prawdy  o wszechświecie i zjawiskach dotyczących Ziemi. Nasz eskpert próbuje także znaleźć rozwiązania, które mogą zapobiec zagrożeniom czyhającym w przyszłości na naszą planetę. Co możemy zrobić, jeśli kolejny zabójczy głaz ma Ziemię na celowniku? A jeśli śmiertelny wirus z innego świata przedostanie się do nas na asteroidzie i trafi do naszej wody? Widzowie programu będą mieli okazję spojrzeć prawdzie prosto w oczy i poznać „Niebezpieczeństwo z kosmosu”.

Odcinek 1: Asteroida zagłady
Emisja: niedziela, 23 stycznia o godz. 20:00

Ziemia znajduje się w centrum kosmicznej strzelnicy. Codziennie jesteśmy bombardowani setką ton kosmicznych odpadów. Większość z nich tworzy tylko ciekawe efekty świetlne na niebie, ale co jakiś czas na naszej drodze pojawiają się większe i zdecydowanie groźniejsze obiekty. 65 milionów lat temu asteroida większa od Mount Everestu uderzyła w Ziemię z prędkością trzydziestokrotnie większą od szybkości kuli wystrzelonej z karabinu, eksplozja miała siłę większą niż cały współczesny arsenał atomowy. Skutkiem uderzenia była masowa zagłada żyjących gatunków, która przyniosła kres dinozaurom. Phil Plait – prowadzący program „Niebezpieczeństwo z kosmosu” sprawdza, czy i nas może czekać podobny los. Rozmawia z astronomami, z których jedni odkrywają w kosmosie niebezpieczne obiekty, a inni przez całe swoje zawodowe życie martwią się, co z nimi począć. Czy powinniśmy rozprawić się z nimi przy pomocy bomby atomowej, jak na hollywoodzkich filmach? Czy też tylko pogorszylibyśmy w ten sposób sprawę? Co możemy zrobić, jeśli kolejny zabójczy głaz ma Ziemię na celowniku? Phil sprawdza kilka kontrowersyjnych pomysłów, w tym największą detonację, jaka została kiedykolwiek sfilmowana dla potrzeb naukowego filmu dokumentalnego. Dzięki przeprowadzonym eksperymentom widzowie Discovery Science przekonają się, czy w obliczu zagrożenia uda się ocalić naszą planetę.

Odcinek 2: Atak obcych
Emisja: niedziela, 30 stycznia o godz. 20:00

Czy inteligentna rasa pozaziemskich istot spiskuje, aby podbić Ziemię? Co jeśli śmiertelny wirus z innego świata przedostanie się do nas na asteroidzie i trafi do naszej wody? Czy te przerażające scenariusze są możliwe? W tym odcinku Phil Plait spróbuje obalić mity o obcej inwazji i zbada realność przybycia kosmitów – od małych zielonych ludzików po mikroskopijne robaki. Phil sprawdzi, co musiałoby się wydarzyć, aby doszło do śmiertelnie groźnych odwiedzin z innej planety i odpowie na odwieczne pytanie – czy jesteśmy sami we wszechświecie?

Odcinek 3: Umierające gwiazdy
Emisja: niedziela, 6 lutego o godz. 20:00

Śmierć gwiazdy jest jednym z najgwałtowniejszych i najbardziej niebezpiecznych zjawisk we wszechświecie, a dla nas zwłaszcza śmierć gwiazdy położonej blisko Ziemi. Może ona wyrządzić ogromne szkody. Phil Plait – sprawdzi, co dokładnie dzieje się, gdy umiera gwiazda oraz zastanowi się, czy to zjawisko zagraża naszej planecie. W tym odcinku widzowie Discovery Science dowiedzą się, jakie procesy zachodzą, gdy umierająca gwiazda staje się Supernową lub o wiele groźniejszą Hipernową. Choć omawiane w odcinku scenariusze wydają się nieprawdopodobne, niebezpieczeństwo czai się tuż obok – jest nim nasze życiodajne źródło – Słońce. Phil wyrusza w podróż przez cały kraj, aby skonsultować się z najlepszymi badaczami tych zjawisk. Wspólnie postarają się udzielić odpowiedzi na pytania: jakie tajemnice kryje wszechświat i czy w przyszłości uda się ocalić Ziemię przed „Niebezpieczeństwem z kosmosu”?