Do czego media społecznościowe przydają się w pracy? [AUDYCJA]

Zapraszam do słuchania audycji “Człowiek 2.0” w TOK FM. W najbliższą sobotę po godz. 20 porozmawiamy o firmowych sieciach społecznościowych.

Sieci społecznościowe stały się częścią naszego życia do tego stopnia, że nierzadko korzystamy z Facebooka czy YouTube także w pracy. Nie wszystkim pracodawcom się to podoba, ale są też firmy, które widzą w tym szansę. Skoro jest coś, co ludzie lubią robić bez dodatkowych zachęt – komentować, dodawać polubienia czy bawić się grami – to można w podobny sposób zachęcić ich do bardziej wydajnej i satysfakcjonującej pracy.

Nic dziwnego, że powstają nowe narzędzia przeznaczone dla firm i wychodzące daleko poza standardowy zestaw typu “e-mail do komunikacji, intranet do ogłoszeń firmowych”. W pracy coraz częściej możemy używać czatów, wewnętrznych forów dyskusyjnych i blogów, a nawet gier, które uprzyjemniają wykonywanie obowiązków. Firmy dostarczające takich rozwiązań umieją też na nich zarabiać. Przykładem może być stricte biznesowy serwis społecznościowy LinkedIn, który ponoć chce podbić cały świat.

Do czego mogą przydać nam się takie społeczności w pracy? I czemu aplikacje przeznaczone dla korporacji mogą być lepszym rozwiązaniem niż korzystanie np. z Facebooka? O tym porozmawiam w studiu TOK FM z moimi rozmówcami:

Jedna z platform społecznościowych dla firm – Slack – może nawet zagrozić tak podstawowemu narzędziu pracy, jakim jest e-mail:

Przy okazji polecam archiwalne audycje o technologiach ogarniania chaosu, cyfrowych kompetencjach, nowych technologiach w pracy, grywalizacji, bezpieczeństwie i prywatności oraz oprogramowaniu open source.

Nowego odcinka “Człowieka 2.0” możecie posłuchać 7 listopada po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!