Niesamowita okazja! Nissan przywozi do Gdyni swoje całkowicie elektryczne cacko o nazwie Denki Cube i pokaże je po raz pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej. Okazją jest I Zlot pojazdoów elektrycznych i hybrydowych organizowany przez Akademię Morską w Gdyni. „Zielone” samochody zostaną pokazane przy Skwerze Kościuszki, a Nissan Cube będzie miał osobny namiot. 
Koncepcyjny model Denki Cube wykorzystuje najnowsze osiągnięcia Nissana w dziedzinie projektowania i produkcji aut elektrycznych, które zamknięto w pudełkowaty kształt będącego już ikoną japońskiej miejskiej motoryzacji modelu Cube.
Nissan Cube jest jednym z najpopularniejszych obecnie produktów Nissana w Japonii. Często widać go na tamtejszych drogach. Goście odwiedzający I Zlot pojazdów elektycznych i hybrydowych w Gdyni będą mogli zobaczyć model Denki Cube Concept, czyli wersję rozwojową auta produkcyjnego znanego już z ulic, którą opracowano po to, aby pokazać możliwości Nissana w dziedzinie produkcji aut napędzanych elektrycznie. 
Model Denki Cube, który świętował swoją premierę podczas tegorocznego Nowojorskiego Salonu Samochodowego, porusza elektryczny zespół napędowy. Prawdopodobnie ten system będzie montowany w Nissanach seryjnie już za kilka lat. Benzynowy silnik o pojemności skokowej 1,3 litra został zastąpiony jednostką elektryczną oraz najnowszymi akumulatorami litowo-jonowymi, umieszczonymi pod podłogą i pod siedzeniami. 
Wyprodukowane przez firmę Automotive Energy Supply Corp., spółkę joint venture założoną przez Nissana oraz NEC Corp., akumulatory posiadają laminowaną strukturę i są zbudowane z rzadkich materiałów, aby mogły zapewnić więcej mocy, energii i stabilności w porównaniu z tradycyjnymi, cylindrycznymi akumulatorami niklowo–wodorkowymi. Zapewniają też większą elastyczność przy łączeniu ich w pakiety.
Akumulatory te są bezpieczniejsze w eksploatacji dzięki zastosowaniu chemicznie stabilnego manganu o strukturze szkieletowej, z którego wykonane są elektrody. takie akumulatory litowo-jonowe wykazały się stabilnymi osiągami przy przebiegach ponad 100 tys. km. Firma AESC nadal pracuje nad poprawą ich wydajności i zmniejszeniem kosztów produkcji.
- Denki Cube jest pełną radości odpowiedzią na potrzebę zapewnienia pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi, oferowaną w praktycznym pakiecie w czasach, kiedy koszty oraz wpływ na środowisko zajmują wysokie miejsce w hierarchii wartości nabywców - stwierdził Paul Willcox, dyrektor zarządzający Nissan Motor Ltd. w Wielkiej Brytanii. - Jest niewątpliwie kanciasty, lecz jednocześnie czarujący, modny i wyśmienicie wpisuje się w dążenie do przynoszącej radość wydajności.
Słowo „denki” użyte w nazwie oznacza w języku japońskim „elektryczny”. „Cube” to angielskie słowo oznaczające sześcian lub kostkę i doskonale opisuje wygląd tego auta.
Wizualnie zarówno pojazd koncepcyjny, jak i model produkcyjny są identyczne. Kwadratowe proporcje są niecodzienne, ale za to w środku dzięki temu jest mnóstwo miejsca. Tylna szyba całkowicie zachodzi na narożniki nadwozia i gładko przechodzi w tylne boczne okienka. Z przodu, nietypowa, posiadająca metaliczne wykończenie atrapa chłodnicy ma kilka wycięć w kształcie błyskawicy oraz gniazdko do zasilania urządzeń zewnętrznych. Reflektory mają na obwodzie szereg diod LED oraz główne źródło światła z lampą wyładowczą. Tylne światła są schowane w otworach w zderzaku - tworzą one wzór pięciu oczek na kostce do gry – ten motyw wykorzystywany jest w całym modelu Denki Cube.
Biały lakier perłowy, elementy graficzne oraz 16-calowe kołpaki kół z kwadratową wkładką dopełniają całości.
Wewnątrz zespół projektantów starał się stworzyć atmosferę miejsca spotkań na kołach, które oferuje relaksujący komfort porównywalny z tym, jakiego właściciel może doświadczyć w swoim ulubionym pokoju. W środku tylko dwa rzędy siedzeń (w seryjnym Cube są trzy rzędy) oraz pełny, szklany panel dają poczucie większej przestrzeni. Powiększony o 24 cm rozstaw osi zapewnia więcej miejsca na akumulatory.
Jasny, przezroczysty plastik to cecha charakterystyczna koła kierownicy oraz poszycia deski rozdzielczej, w którą wbudowano komputerowy, graficzny wyświetlacz oraz duże przyciski sterujące skrzynią biegów.
Denki Cube jest częścią szerszej inicjatywy Nissana, polegającej na dążeniu do produkcji w przyszłości pojazdów o zerowej emisji spalin, zgodnie z założeniami Zielonego Programu Nissana 2010. Sojusz Renault-Nissan ogłosił już masową sprzedaż pojazdów elektrycznych w Izraelu i Danii w roku 2011. Nissan ogłosił niedawno plan sprzedaży zaprojektowanego specjalnie w tym celu pojazdu elektrycznego w Ameryce Północnej oraz Japonii przed końcem roku 2010, zaś w Europie od roku 2012. 
Oprócz Denki Cube, inne koncepcyjne pojazdy elektryczne to Mixim – sportowe auto czteromiejscowe, zaprojektowane z myślą o potrzebach najmłodszego pokolenia obeznanego z komputerami, które pokazano po raz pierwszy na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w roku 2007, oraz Pivo z obracającą się o 360 stopni kabiną, która eliminuje konieczność posiadania wstecznego biegu - parkowanie staje się banalnie proste.
Nissan opracował swój pierwszy elektryczny samochód już w 1947 roku, zaś ostatnio wyprodukował krótką serię takich pojazdów pod nazwą Hypermin. Były one testowane w warunkach rzeczywistych w wybranych japońskich miastach.
Nissan prowadzi również równolegle prace badawcze nad pojazdami z ogniwami paliwowymi. Pionierski model FCV, zbudowany w oparciu o X-Traila, wyposażony w zaprojektowane przez Nissana ogniwa paliwowe, wysokociśnieniowy zbiornik na wodór i kompaktowy akumulator litowo-jonowy, od ponad dwóch lat przechodzi już testy w warunkach drogowych i jest testowany podczas normalnego użytkowania w Japonii i Kalifornii (USA). h.k.