Gry komputerowe przez lata były ulubionym kozłem ofiarnym części mediów, pedagogów i psychologów. Miały zaburzać koncentrację, odciągać dzieci od nauki, a nawet sprzyjać agresji i zaburzeniom psychicznym. Do dziś niepokoją nas informacje typu: "Więcej dzieci potrafi grać w gry komputerowe (66%) niż jeździć na rowerze (58%)".

Tymczasem badania wykazały, że nie taki diabeł straszny. Zacytuję jeden z naszych artykułów: Nawet „strzelanki” pomagają w nauce. Ci, którzy z takiej rozrywki korzystają przez pięć godzin w tygodniu, mają lepszą pamięć i szybciej kojarzą fakty niż ci, którzy inaczej spędzają wolny czas. „Strzelanki” trenują mózg w szybkim reagowaniu, błyskawicznym aktualizowaniu danych i wykorzystywaniu tej wiedzy.

Jeśli chcecie poczytać o tym wiecej, polecam:

Dziś gry to ważny element popkultury. Według raportu firmy badawczej Newzoo łącznie w Polsce jest 13,4 mln graczy "klasycznych", czyli używających komputerów lub konsoli. Ale to nie wszystko! W gry MMO (Massively multiplayer online game) gra 6 mln Polaków, w gry casualowe i społecznościowe – 12 mln. Smartfony w tym celu wykorzystuje 5,6 mln osób, tablety - 1,9 mln. 

O tym fenomenie psychologicznym, kulturowym i socjologicznym chcę porozmawiać podczas najbliższej audycji "Człowiek 2.0" na antenie TOK FM. Moimi gośćmi będą:

Uwaga! Mam do rozdania pięć wejściówek na krakowski festiwal Digital Dragons 2014. W czasie audycji powiem, co zrobić, żeby dostać jedną z nich :) A potem przypomnę o tym na facebookowym profilu "Człowieka 2.0".

Audycji możecie posłuchać 26 kwietnia po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępna jako podcast na stronie archiwum oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Zapraszam!