Gwiazdy nagrywają audiobooki

Rozpoczęła się akcja „Książka na podryw” organizowana przez portal Audioteka.pl oraz Entropię Słowa. Ideą przedsięwzięcia jest promowanie literatury wśród młodzieży

W tę charytatywną inicjatywę zaangażowało się wiele znanych osobistości ze świata kultury i sztuki, m.in.: Joanna Kulig, Szymon Majewski, Maciej Orłoś, Katarzyna Montgomery i Zbigniew Zamachowski, którzy nagrają fragmenty swoich ulubionych książek. Do akcji może przyłączyć się każdy, kto chce nagrać audiobooka dla ukochanej osoby.

Słuchanie muzyki Mozarta czy chorałów gregoriańskich ma pozytywny wpływ na mózg oraz rozwój inteligencji. W latach 50-tych XX wieku znany francuski otolaryngolog prof. Alfred Tomatis przeprowadził badania, w których udowadnia, że ucho jest organem nie tylko do słyszenia i słuchania, ale przede wszystkim organem, który naładowuje korę mózgową energią elektryczną. Powszechnie wiadomo, że czytanie książek wpływa na pracę naszego mózgu i jest bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju dziecka.

W ostatnich latach głośno mówi się o tym, że czytamy coraz mniej i coraz rzadziej. Organizatorzy akcji „Książka na podryw” prowadzonej przez portal Audioteka.pl i Grupę Entropia Słowa chcą przeciwstawić się tej tendencji i zaprezentować korzyści, które wynikają z obcowania z różnorodną literaturą.

W raporcie przygotowanym przez World Dating Company znajdą się odpowiedzi m.in. na pytanie czy osoba, która na randce wykazuje się brakiem znajomości literatury wydaje się mniej atrakcyjna albo czy książki mogą pomóc w zainteresowaniu innych swoją osobą.

Partner czytający książki jest bardziej atrakcyjny

Organizatorzy akcji we współpracy z firmą World Dating Company prowadzą obecnie badanie na temat wpływu czytania książek na relacje międzyludzkie. Badania mają dostarczyć odpowiedzi na przykład na pytanie czy dobra książka może być lepsza niż seks.

Wstępne wyniki pokazują, że blisko 85% respondentów uważa, że wspólne czytanie i słuchanie książek może służyć wzmocnieniu związku. Dla 2/3 ankietowanych czytający partner wydaje się bardziej pociągający. Szczegółowy raport oraz wyniki badania zostaną przedstawione na spotkaniu dotyczącym Światowego Dnia Książki, który przypada na 23 kwietnia 2013 r.

Ludzie kultury promują czytelnictwo

W akcji weźmie udział wiele znamienitych osobistości ze świata mediów, kultury i sportu, w tym m.in.: Agata Passent, Monika Richardson, Zbigniew Zamachowski, Krzysztof Ziemiec, Michał Piróg, Olivier Janiak, Dorota Miśkiewicz, Wojciech Fibak, Maciej Orłoś, Magdalena Popławska, Przemysław Babiarz, Beata Sadowska, Maria Sadowska, Magdalena Schejbal, Szymon Majewski, Piotr Kędzierski, Katarzyna Montgomery.

Zaproszeni do współpracy „Ambasadorzy Słowa” zgodzili się wystąpić w akcji pro bono. Całość dochodu ze sprzedaży unikalnej kolekcji audiobooków „Książki na podryw” zostanie przekazana przez Audioteka.pl na cele statutowe fundacji, której wybór zostanie ogłoszony przy okazji obchodów Światowego Dnia Książki w dniu 23 kwietnia 2013 r..

– Jestem wdzięczny wszystkim osobom zaangażowanym w projekt. Mam nadzieję, że w ten sposób zapoczątkujemy modę na słuchanie audiobooków oraz przyczynimy się do nawiązania głębszych relacji międzyludzkich. Wierzymy, że stworzona przy pomocy wyjątkowych osobistości seria ‘Książki na podryw’ pozwoli na ukazanie korzyści płynących z literatury oraz zachęci odbiorców do czytania książek i słuchania audiobooków – mówi Artur Wolski z Grupy Entropia Słowa.

Osoby zaangażowane w akcję przygotują fragmenty zaproponowanych przez siebie książek w formie audiobooków. Pozostałą część przeczyta wybrany lektor. Limitowana edycja audiobooków „Książki na podryw” zostanie wydana na dyskach przenośnych w formacie MP3 i będzie dostępna dla zainteresowanych do pobrania przez Internet oraz telefony komórkowe.

– Obcowanie z literaturą to nie tylko pozyskiwanie informacji o świecie czy rozrywka, ale także bogate źródło wiedzy o relacjach między ludźmi, postawach i uczuciach. Inicjatywie przyświeca wiele inspirujących pomysłów. – mówi Łukasz Kosman, Dyrektor Zarządzający Audioteka.pl. – Zapraszamy wszystkich miłośników literatury do udziału w akcji, w ramach której można przygotować własnego audiobooka. Jest to nie tylko ciekawe doświadczenie, ale i doskonała zabawa – dodaje Kosman.

Ławeczka dla zakochanych

Wstępem do projektu „Książka na podryw” była akcja prowadzona przez portal Audioteka.pl i Grupę Entropia Słowa w kinie Atlantic. W dzień św. Walentego – 14 lutego br. stanęła tam „Ławeczka uczuć”. Ci, którzy zdecydowali się na niej sfotografować z ulubioną książką, otrzymali kartę upominkową, a także wzięli udział w losowaniu specjalnych zestawów płyt DVD z filmami ufundowanymi przez partnerów projektu. Akcja wspierana jest działaniami na portalu społecznościowym Facebook. Wszystkie zdjęcia zamieszczane są na profilu projektu „Książka na podryw” – http://apps.facebook.com/ksiazka_na_podryw. Trzy fotografie, które do 20 kwietnia br. uzyskają największą sympatię użytkowników, otrzymają atrakcyjne nagrody. Dodatkowo zwycięska para weźmie udział w nagraniu profesjonalnego audiobooka, a jej zdjęcie ukaże się na łamach miesięcznika „Zwierciadło”.

Inicjatorzy przedsięwzięcia zachęcają również do udostępniania na facebookowym profilu Audioteki i Entropii Słowa swoich zdjęć z ulubioną książką, filmem lub audiobookiem. Partnerzy akcji wybiorą pary, którym ufundują nagrody-niespodzianki. Ogłoszenie wyników odbędzie się 23 kwietnia, w Światowy Dzień Książki podczas spotkania z uczestnikami i znanymi osobistościami biorącymi udział w projekcie.

Szczegółowe informacje na temat akcji „Książka na podryw” oraz „Ławeczki uczuć” znajdują się na stronie www.audioteka.pl i www.entropiaslowa.pl.