Amerykańska organizacja National Sleep Foundation oraz zespół 18 lekarzy, naukowców i badaczy przeanalizowali ponad 300 badań poświęconych snowi.  Na tej podstawie określono, jaka jest odpowiednia długość snu dla osób w poszczególnych grupach wiekowych:

  • Noworodki (0 - 3 miesięcy): 14-17 godzin dziennie
  • Niemowlęta (4 - 11 miesięcy): 12-15 godzin dziennie
  • Małe dzieci (1 - 2 lata): 11-14 godzin dziennie
  • Dzieci w wieku przedszkolnym: (3 - 5 lat) 10-13 godzin dziennie
  • Dzieci w wieku szkolnym (6 -13 lat): 9-11 godzin dziennie
  • Nastolatki (14 - 17 lat): 8-10 godzin dziennie
  • Młodsze osoby dorosłe (18 - 25 lat): 7-9 godziny dziennie
  • Dorośli (26 - 64): 7 - 9 godzin dziennie
  • Osoby starsze (65 lat +) 7-8 godziny dziennie

en pozwala zaoszczędzić energię, odświeżyć umysł i zdolności pamięciowe, a także zregenerować cały organizm. Ma też wpływ na pracę układu odpornościowego. Jednak jedną z najważniejszych funkcji snu jest prawdopodobnie "oczyszczanie mózgu". Badania wykazują, że komórki nerwowe nieznacznie się kurczą podczas snu. Zwiększają się wówczas przestrzenie między neuronami, co ułatwia krążenie otaczającego je płynu i usunięcie toksyn, które zakłócają pracę mózgu.

Czytaj więcej: