Jak stworzyć grę, która podbije świat? [AUDYCJA]

Zapraszam do słuchania audycji “Człowiek 2.0” w TOK FM! W najbliższą sobotę po godz. 20 porozmawiamy o polskich grach odnoszących globalne sukcesy.

Niedawno zgłosił się do mnie przedstawiciel polskiej firmy Cloud Technologies chwaląc się, że jedna z wydanych przez nią gier mobilnych o nazwie Bouncing Ball podbiła amerykańską wersję sklepu AppStore: 3,5 mln pobrań w ciągu trzech tygodni, tytuł “Feautured by Apple” oraz miejsce w Top 5. Nie jest to jednak pierwsza gra z Polski, która odnosi sukcesy na globalnym rynku. Wystarczy wspomnieć “Wiedźmina“, który sprzedał się łącznie w ok. 7 mln egzemplarzy. Ale dobrze radzą sobie również polskie aplikacje edukacyjne i ambitne gry z głębszym przesłaniem.

Jak powstają takie przeboje i co ułatwia podbicie światowych rynków? O tym opowiedzą moi goście w studiu TOK FM: Agata Kozak z Next Is Great i Karol Zajączkowski z 11 bit studios.

Oto jedna z edukacyjnych aplikacji Next Is Great:

A to zwiastun nietypowej gry wojennej z 11 bit studios:

Polecam też archiwalne audycje o nieznanych obliczach gier, nowoczesnych pomocach naukowych, technologiach mobilnych oraz nauce programowania dla najmłodszych i trochę starszych.

Nowego odcinka “Człowieka 2.0” możecie posłuchać 9 maja po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Zapraszam!