Sukces elektrycznych aut będzie możliwy tylko pod jednym warunkiem - że wszystkie będą miały takie same wtyczki, aby można je było łatwo wszędzie naładować. Dopiero teraz porozumienie w tej sprawie podpisały w Berlinie m. in. Volkswagen, BMW, Ford, General Motors, Fiat, Toyota i Mitsubishi. W porozumieniu partycypują także firmy energetyczne: RWE, Eon, Vattenfall, EDE, Power, Endeka i Enel. - Samochód elektryczny powinien być naładowany w identyczny sposób we Włoszech, Danii, Niemczech, czy Francji - tłumaczy rzeczniczka koncernu energetycznego RWE Caroline Reichert. Zapewni to ujednolicona 400-woltowa i trzypunktowa wtyczka mająca zapewnić całkowite ładowanie baterii w kilka minut. Specjaliści szacują, że do roku 2020 w Europie będzie już jeździć milion elektrycznych aut. Dlatego standaryzacja ładowania elektrycznych samochodów na samym początku ich masowej produkcji jest - zdaniem ekspertów - koniecznością. h.k.