Boeing przeprowadził właśnie pierwszy test unowocześnionego Jumbo Jeta. Boeing 747-8 to transportowa wersja giganta. Pierwszy egzemplarz wystartował do dziewiczego lotu w poniedziałek 8 lutego z lotniska Paine Field w Everett w stanie Waszyngton (USA). Znajduje się tam fabryka Boeinga, gdzie powstała ta supernowoczesna modyfikacja. Samolot przez kilka godzin wykonywał pętle nad stanem Waszyngton. Maszynę napędzają cztery potężne silniki General Electric GenX - najnowocześniejsze na rynku. Samolot został nieco zmodyfikowany. M. in. wymieniono skrzydła, które zostaly przeprojektowane tak, aby wraz z nowymi silnikami zapewnić lepsze możliwości. Dzięki temu samolot spala mniej paliwa, ale może unieść więcej niż poprzednie wersje B747. Na pokład ma wejść maksymalnie około 442 ton ładunku. Tylko Antonow An-225 Mriya i Airbus A380 mogą unieść więcej ładunku. Prawdopodobnie pierwsze egzemplarze zaczną regularne dostawy towarowe pod koniec 2010 roku. Zamówila je m. in. globalna firma logistyczna Cargolux, która dostanie pierwszy egzemplarz B747-8F. Ten samolot ma zostać również wkrótce wyprodukowany w wersji pasażerskiej B747-8 Intercontinental, która ma częściowo konkurować z gigantycznym Airbusem A380. Pierwszy egzemplarz trafi do niemieckich linii Lufthansa. Boeing odmładza w ten sposób swój legendarny produkt, który na rynku jest już od 40 lat i ostatnią poważną modernizację przechodził dopiero dwadzieścia lat temu. Dzięki odświeżeniu i przeprojektowaniu Boeing znowu staje się atrakcyjny dla linii lotniczych. Niedawno (w grudniu) dziewiczy lot miało inne dziecko Boeinga - B 787 Dreamliner - supernowoczesny samolot pasażerski dalekiego zasięgu. h.k.