Naukowcy stworzyli króliki świecące w ciemności

W poszukiwaniu lekarstw na choroby zagrażające życiu, badacze wyhodowali kolonię królików, z których dwa świecą w ciemności jasnozielonym światłem.

Transgeniczne króliki urodziły w zeszłym tygodniu na Uniwersytecie w Stambule. W normalnym oświetleniu wyglądają tak jak ich futrzane rodzeństwo. Ale w ciemności para transgenicznych królików świeci żywym odcieniem zieleni.

Fluorescencyjne zabarwienie jest stosowane do wskazania, że ​​materiał genetyczny, który wstrzykuje się zarodkom, został włączony do genomu królików.

“To po prostu marker, który pokazuje, że możemy wyodrębnić gen, który pierwotnie nie występował w organizmie zwierzęcia” – wyjaśnia Dr Moisyadi, jeden z autorów badania.

Aby wyprodukować blask, naukowcy wstrzykiwali fluorescencyjne białko meduzy do DNA ośmiu zarodków królików. Zarodki były następnie ponownie umieszczane w macicy matki. Zdaniem naukowców, białko fluorescencyjne nie ma wpływu na życie królików.

To nie pierwsze badania, w wyniku których powstaje świecące w ciemnościach zwierzęta. W podobnych eksperymentach stworzono już kocięta, szczeniaki i małpy.

Eksperyment może prowadzić do rewolucyjnej zmiany na rynku lekarstw. Naukowcy planują wprowadzać korzystne geny do zarodków większych zwierząt, by uzyskać lepsze i tańsze efekty leczenia chorób, które wymagają podawania leków przez całe życie.