Toczącą się po torze kulę wykrywa czujnik umieszczony nieco przed ustawionymi kręglami. Działa on z opóżnieniem, aby kula zdążyła strącić kręgle. Następnie podajnik opuszcza stojak na miejsce, gdzie przed chwilą stały kręgle. Chwyta te, które pozostały, jednocześnie wykrywając brakujące, czyli strącone. Puste miejsca w stojaku oznaczają tym samym punkty dla gracza. Razem z podajnikiem uruchamia się specjalna klapka, „zamiatająca” przewrócone kręgle, które nie wpadły do wgłębienia z tyłu toru. Klapka jednocześnie osłania mechanizm podajnika przed ewentualnym uderzeniem kulą, które mogłoby go uszkodzić. Strącone kulą kręgle, które wpadły do wgłębienia, są stamtąd zabierane przez łopatki windy i wędrują nią na górę. Tam trafiają na taśmę i wjeżdżają do dystrybutora, w którym są odpowiednio układane i czekają, aż ponownie zostaną ustawione przez stojak na torze. Pora na kolejny rzut.

Polecamy nasz film pokazujący działanie całego mechanizmu:

 

Najważniejsze pojęcia

strike – strącenie wszystkich dziesięciu kręgli za pierwszym razemspare – strącenie wszystkich kręgli w całej rundzie open frame – strącenie tylko kilku kręglimiss – sytuacja, w której żaden z kręgli nie został strąconysplit – najtrudniejszy rzut: pozostałe na torze kręgle są od siebie oddalone, tak, że trudno zbić je za jednym razemfoul – oznacza, że gracz podczas rzutu przekroczył linię. Za strącone kręgle nie otrzyma punktów