„Powiedz tysiącu rzeczom »nie«”. Poznaj 7 zasad Steve’a Jobsa

Zrozum sposób myślenia twórcy Apple’a o karierze, firmie, klientach i produktach, a następnie zadaj sobie pytanie, co na Twoim miejscu zrobiłby Steve Jobs.
„Powiedz tysiącu rzeczom »nie«”. Poznaj 7 zasad Steve’a Jobsa

Bez względu na to, czy masz jakieś urządzenie firmy Apple, czy nie, możesz korzystać z podarunku, jaki Steve Jobs dał światu: sekretów innowacyjności. Wielu liderów biznesu, przedsiębiorców i byłych pracowników Apple’a odkryło te sekrety i osiągnęło dzięki nim oszałamiający sukces. Możesz zadawać sobie pytanie: „Co by zrobił Steve?” – ale nie znajdziesz dobrej odpowiedzi, jeśli najpierw nie zrozumiesz siedmiu zasad, na których opiera się jego podejście do życia i biznesu.

Te siedem zasad zmusi cię do zmiany sposobu myślenia o twojej karierze, firmie, klientach i produktach:

Zasada 1: „Rób to, co kochasz”.

Steve Jobs przez całe życie szedł za głosem serca i właśnie to, jak twierdzi, stanowiło klucz do jego sukcesu.

 

Zasada 2: „Odciśnij ślad we wszechświecie”.

Jobs przyciągał podobnie myślących ludzi, którzy podzielali jego wizję i pomagali przekształcić jego pomysły w  innowacje zmieniające świat. Pasja napędza rakietę Apple’a, a wizja Jobsa wyznacza kierunek jej lotu.

 

Zasada 3: „Uruchom swój mózg”.

Nie ma innowacyjności bez kreatywności, a dla Steve’a Jobsa kreatywność polegała na tworzeniu powiązań. Jego zdaniem bogactwo doświadczeń życiowych pozwala lepiej zrozumieć ludzkie potrzeby i dążenia.

 

Zasada 4: „Sprzedawaj marzenia, nie produkty”.

Dla Jobsa ludzie kupujący produkty Apple’a nie byli „konsumentami”, ale osobami mającymi marzenia, nadzieje i ambicje. Jobs tworzył produkty, które pomogą im te marzenia spełnić.

 

Zasada 5: „Powiedz tysiącu rzeczom »nie«”.

Według Jobsa prostota stanowi szczyt wyrafinowania. Od projektów iPoda do iPhone’a, od opakowań produktów Apple’a do funkcjonalności firmowej strony internetowej – innowacyjność oznacza eliminowanie tego, co niepotrzebne, aby oddać głos temu, co niezbędne.

 

Zasada 6: „Twórz absolutnie niesamowite doznania”.

Jobs uczynił sklepy Apple’a złotym standardem w zakresie obsługi klienta. Stały się najlepszymi placówkami sprzedaży detalicznej na świecie dzięki prostym innowacjom, które każda firma może wprowadzić u siebie, aby wytworzyć głęboką, trwałą i opartą na emocjach więź z klientami.

 

Zasada 7: „Doprowadź przekaz do perfekcji”.

Jobs jako jeden z najwybitniejszych korporacyjnych gawędziarzy zmienia premiery nowych produktów w prawdziwą sztukę. Możesz mieć najlepszy pomysł na świecie, ale jeśli nie potrafisz zarazić nim innych, twoja innowacja się nie liczy.  

Fragment książki „Steve Jobs: sekrety innowacji” Carmine Gallo, wydawnictwo Znak