Czy wiesz, że aż 1,7 mln mężczyzn ma problem z erekcją?

Męska potencja zależy od wielu czynników, które potrafią nieźle namieszać w łóżku. Problem jest dla większości mężczyzn niezwykle krępujący. Okazuje się, że wielu z nich zamiast się leczyć, po prostu woli się wstydzić. Sposobów na poradzenie sobie z impotencją jest na szczęście wiele. Zanim jednak rozpoczniemy kosztowną terapię u seksuologa, warto przyjrzeć się dotychczasowemu stylowi życia i wysnuć cenne wnioski.

Stres, przemęczenie i niska samoocena

Statystyki pokazują, że aż 40% mężczyzn po czterdziestym roku życia cierpi z powodu zaburzeń seksualnych. Jak się okazuje, osłabiona potencja to problem, który coraz częściej dotyka również  młodych, zdrowych mężczyzn – nawet przed 30. rokiem życia. Powodów jest bardzo wiele. Jedną z najczęstszych przyczyn zaburzeń wzwodu jest przemęczenie, mała ilość snu i chroniczny stres. Tempo życia i natłok spraw odbijają się osłabioną aktywnością seksualną. Te czynniki mogą skutkować pogorszeniem jakości i intensywności życia seksualnego.

Seksuolodzy podkreślają, że impotencja ma także bardzo często podłoże psychiczne. Mężczyźni (szczególnie młodzi i niedoświadczeni) boją się zbliżeń z kobietami i obawiają się kontaktu seksualnego. Może to być związane z nieśmiałością albo niskim poczuciem własnej wartości. Lęk i niepewność wywołuje produkcję adrenaliny, która upośledza mechanizm wzwodu. Warto nauczyć się panować nad emocjami, zapewnić sobie odpowiednią ilość odpoczynku i unikać niepotrzebnych napięć, aby cieszyć się seksem oraz czerpać z niego pełną satysfakcję.

Za dużo używek

Do zestawu problemów ze wzwodem dochodzą jeszcze codzienne przyzwyczajenia, składające się z wypalonych paczek papierosów, wypitego alkoholu oraz fast foodów, które  tylko wzmagają dysfunkcję seksualną. Badania dowodzą, że palenie paczki papierosów dziennie przez kilka lat może spowodować impotencję. Oprócz tego, w papierosach znajdują się szkodliwe składniki, które zmniejszają jakość męskiego nasienia. Ogromne znaczenie ma także ilość spożywanego alkoholu. Jego nadmiar może doprowadzić do pogorszenia jakości zbliżeń seksualnych. Zbyt dużo promili we krwi paraliżuje układ nerwowy i naczyniowy, co skutkuje problemami ze wzwodem.

Dieta na potencję

Udane życie seksualne zależy także od odpowiednio zbilansowanej diety. Jeżeli mężczyzna nie dostarcza swojemu organizmowi niezbędnych witamin i minerałów,  bardzo szybko może zauważyć u siebie problemy ze wzwodem. Z tego powodu warto do codziennego jadłospisu wprowadzić owoce i warzywa, dostarczające organizmowi kwasów omega-3, omega-6, białka, cynku i selenu, które poprawiają płodność oraz usprawniają funkcjonowanie układu rozrodczego. Na talerzu powinny znaleźć się m. in. ryby morskie, olej sojowy i lniany, pełnoziarniste produkty, orzechy, owoce morza i przyprawy (chili, curry, imbir, cynamon cząber, kminek, lubczyk, kolendra, gałka muszkatołowa).

Idealnym wsparciem codziennej diety są suplementy diety. Na rynku znajdziemy specjalnie opracowane preparaty. Kompletny skład oferuje produkt VIVERON (www.viveron.pl), który uzupełnia dietę mężczyzn o składniki, które mają pozytywny wpływ na jakość i intensywność życia seksualnego. Suplement wspomaga naturalne funkcje układu rozrodczego, pomaga wywołać i wzmocnić erekcję oraz libido

Więcej ruchu

Kiedy pojawiają się problemy z erekcją warto postawić na aktywność fizyczną. Nie od dzisiaj wiadomo, że ruch usprawnia działanie całego organizmu, poprawia krążenie i dodaje energii. To również sposób na poprawę kondycji, sylwetki, a w rezultacie zwiększenie poczucia własnej samooceny. Warto poświęcić nawet 30 minut w ciągu dnia, aby poprawić sprawność fizyczną, która bardzo szybko przełoży się na jakość zbliżeń seksualnych. Świetnym rozwiązaniem może być pływanie, jogging lub sporty walki.