“Focus” w TOK FM: jadalne owady [AUDYCJA]

Posłuchaj audycji o dość nietypowym pożywieniu przyszłości!
“Focus” w TOK FM: jadalne owady [AUDYCJA]

Audycji można było posłuchać 9 lutego po godz. 20 – teraz dostępna jest jako podcast w formacie MP3. Pobierz podcast!

Salomon karmił szarańczą swoje żony, a Arystofanes nazywał ją czteroskrzydłym drobiem. Cesarz Japonii Hirohito przepadał za osami z ryżem. Dlaczego dziś nie jemy owadów? Czy to zdrowa, bezpieczna i przyjazna środowisku żywność? I dlaczego część ekspertów uważa, że w przyszłości będziemy kupować pasztet z larw i chipsy z szarańczy?

Odkrycia naukowe wpływają na nasze życie, nowe wynalazki towarzyszą nam na każdym kroku. Zmieniamy świat, a świat zmienia nas. Ale czy zawsze nowe idee są lepsze? Może czasem warto wrócić do nieco już zapomnianych pomysłów?

Jan Stradowski, szef działu nauki “Focusa” zaprasza do studia TOK FM specjalistów od nauki, technologii i nowych trendów, by dyskutować z nimi o tym, jak wygląda dziś nowa wersja Homo sapiens.

W najbliższą sobotę po godz. 20 jego gośćmi będą Małgorzata Minta, dziennikarka Wyborcza.pl i blogerka kulinarna, dr Jakub Urbański, biolog i właściciel Fabryki Owadów oraz Dariusz Kucharski, entomolog z Ogrodu Botanicznego PAN w Powsinie.