“Pompeje. Życie w cieniu wulkanu” na Stadionie Narodowym w Warszawie

24 wyjątkowe sale, 70 multimedialnych i sensorycznych instalacji, w sumie 2000 metrów kwadratowych, które pozwolą przenieść się w czasie do antycznej Italii – do 18 października na Stadionie Narodowym można oglądać wystawę “Pompeje. Życie w cieniu wulkanu”.

„Pompeje. Życie w cieniu wulkanu” to pierwsza tego typu wystawa w Polsce. Zwiedzający mogą zobaczyć niezwykłą rekonstrukcję antycznych Pompejów sprzed wybuchu Wezuwiusza w 79 roku naszej ery. Na wystawie fascynująca historia z pogranicza archeologii i architektury została przełożona na język oprogramowania i trójwymiarowej grafiki komputerowej. Przy tworzeniu wystawy zostały wykorzystane wszystkie dostępne, najnowocześniejsze technologie: rekonstrukcje 3D i 4D, tak jak w przypadku prezentacji wybuchu wulkanu, ponadto efekty multisensoryczne, cyfrowe projekcje przestrzenne, zsynchronizowane multimedialnie pulpity ciekłokrystaliczne, hologramy oraz trójwymiarowe miraże.

Dzięki specjalnej technice naukowcy zrekonstruowali obraz tragedii, jaka rozegrała się u stóp Wezuwiusza. Udało się otrzymać gipsowe odlewy ciał zwierząt i ludzi, którzy zginęli w czasie wybuchu.
Pompeje są dzisiaj jednym z najbardziej znanych na świecie terenów wykopaliskowych.

Wystawa będzie dostępna dla zwiedzających od 9 kwietnia do 18 października 2015 roku w przestrzeniach wystawienniczych Stadionu Narodowego

Wystawa powstała za sprawą Museo Archeologico Virtuale. Wirtualne Muzeum Archeologiczne z Neapolu uzyskało miano najpopularniejszej instytucji muzealnej ostatnich lat w kategorii prezentacji multimedialnych.

Głównym partnerem wystawy jest lider branży technologicznej, firma Samsung Electronics Polska. Odwiedzający wystawę „Pompeje. Życie w cieniu wulkanu” będą mieli okazję poznać i przetestować kilka najgłośniejszych i najnowszych urządzeń firmy Samsung. Wspaniałą zabawę i rozrywkę zapewnią między innymi działające w oparciu o smartfon GALAXY Note 4 okulary do rzeczywistości wirtualnej – Samsung Gear VR, dzięki którym będziemy mogli znaleźć się w środku antycznych Pompejów i spacerować po ulicach tego starożytnego miasta.

Honorowy patronat nad wystawą objęli Przewodniczący Rady Gospodarczej przy Prezesie Rady Ministrów Janusz Lewandowski, Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik oraz Ambasada Republiki Włoskiej w Warszawie. Ambasadorem projektu jest Martyna Wojciechowska, znana dziennikarka i podróżniczka, redaktor naczelna magazynów “National Geographic Polska” i “National Geographic Traveler Poland”.