Rozrzutni mężczyźni bardziej podobają się kobietom? Badanie na przedstawicielach obu płci

Mężczyźni skłonni do rozrzutności mają za sobą o wiele więcej związków, niż ci, którzy lubią oszczędzać, a ponadto wyrażają nadzieję na to, że również w przyszłości będą mieli dużo partnerek seksualnych – wynika z doświadczenia przeprowadzonego przez psychologa Daniela Krugera
Rozrzutni mężczyźni bardziej podobają się kobietom? Badanie na przedstawicielach obu płci

Naukowiec przeprowadził telefoniczną ankietę wśród 100 mężczyzn i 309 kobiet w wieku od 18 do 45 lat. Ochotnicy pytani byli na przykład o to, czy odkładają co miesiąc określoną sumę pieniędzy, lub czy często zdarza im się przekraczać stan konta. Uczestnicy doświadczenia odpowiadali również na pytania, ilu partnerów seksualnych mieli w ciągu ostatnich pięciu lat oraz ilu partnerów chcieliby mieć w przyszłości.

Psycholog zauważył w przypadku mężczyzn istotny z punktu widzenia statystycznego związek pomiędzy skłonnością do rozrzutności a liczbą partnerek seksualnych zarówno w przeszłości, jak i potencjalnych partnerek w przyszłości. 25% mężczyzn lubiących oszczędzać pieniądze miało za sobą przeciętnie trzy związki, a w przyszłości pragnęło uwić gniazdko z jedną jedyną partnerką. Liczby te ulegały podwojeniu w przypadku 25% mężczyzn, którzy obchodzili się z pieniędzmi w sposób rozrzutny i ryzykowny. 

Zachowanie kobiet nie wykazało żadnego związku pomiędzy ich wydatkami a oczekiwaniami względem liczby partnerów. Jednakże według Krugera noszenie przez niektóre kobiety drogich klejnotów czy futer ma demonstrować status materialny towarzysza życia. 

Jak wyjaśniają to zjawisko naukowcy? Według nich wcześniej za atrakcyjnych uważani byli mężczyźni będący na przykład dobrymi myśliwymi, potencjalna żona mogła więc być pewna, że jej rodzina nie będzie w przyszłości cierpieć głodu. W kulturze konsumenckiej – twierdzi Kruger – mężczyźni demonstrują swój potencjał, nabywając dobra konsumpcyjne. Dlatego właśnie współcześni panowie rywalizują ze sobą, który z nich kupi samochód lepszej marki, świadczy to bowiem o ich awansie społecznym.  JSL

źródło: www.epjournal.net