Do Willa zadzwonił jego agent, by zaproponować mu udział w ca- stingu do roli w ważnym filmie. Dwudziestojednolatek uznał, że to pomysł szaleńca. Wystę pował co prawda w reklamach telewizyjnych i pojawił się w serialu, ale żeby rywalizować z zawodowcami? „To nie moja liga” – myślał. Poza tym kariery aktorskiej nie traktował serio, w przeciwieństwie do studiów na Uniwersytecie Oregońskim. Zgodził się jednak pójść na przesłuchanie.

1. STAŃ W POZYCJI WYPROSTOWANEJ Z RĘKAMI POD BOKI

2. STAŃ Z RĘKAMI SZTYWNO OPARTYMI O BLAT STOŁU

3. USIĄDŹ Z NOGAMI NA STOLE I RĘKAMI ZA GŁOWĄ

4. USIĄDŹ Z RĘKAMI ZA GŁOWĄ I NOGĄ NA NODZE

5. USIĄDŹ Z ROZSTAWIONYMI NOGAMI I JEDNĄ Z RĄK NA OPARCIU KRZESŁA

Wątpliwości dopadły go na nowo, gdy wszedł i rozejrzał się po poczekalni. „W co ja się wpakowałem?” – wyrzucał sobie. Nagle przypomniały mu się słowa przyjaciela: jeśli jesteś zdenerwowany, znajdź zaciszne miejsce i przez dwie minuty trwaj w pozie Wonder Woman: rozstaw szeroko stopy, połóż ręce na biodrach, unieś głowę i wypnij pierś.

Chłopak poszukał męskiej toalety. Zamknął się w kabinie i – choć nie opuszczało go poczucie śmieszności – zaczął postępować zgodnie z instrukcją. Tak w milczeniu stał przez dwie minuty, oddychając głęboko. Potem wrócił do poczekalni, usiadł na krześle wyprostowany i czekał na swoją kolej.

Gdy znalazł się w sali przesłuchań, zamiast lęku czuł radość, energię i wolność. Nigdy bardziej nie był sobą niż wtedy. Sławny reżyser ani trochę go nie onieśmielał. Jego polecenia wykonywał z trudnym do opisania spokojem i zaangażowaniem. Prawie zapomniał, że to walka o rolę. Rezultat przestał się dla niego liczyć. Mimo to – a może właśnie dlatego – Will znalazł się w obsadzie nominowanego do Oscara filmu „Dzika droga” z Reese Witherspoon.

Cenna rada, którą Willowi dał przyjaciel, to „odkrycie” Amy Cuddy, psycholog społecznej z Harvard Business School. Jej zdaniem język ciała pozwala wpływać nie tylko na sposób, w jaki postrzegają nas inni. Nasza postawa, gesty, ruchy, a także głos – wszystko to oddziałuje na nasze myśli, uczucia i zachowania. Aby zwiększyć pewność siebie, wystarczy przyjąć… pewną siebie postawę – twierdzi badaczka.