Niezbędnik XXI wieku

Jeśli ktoś z waszych znajomych chce przeczytać tylko jedną książkę naukową, możecie ze spokojnym sumieniem polecić mu „25 Wielkich Idei”

W powodzi naukowych odkryć, newsów i wizji czasem potrzebna jest chwila oddechu i spojrzenie na to wszystko z innej perspektywy. Które badania są dziś najważniejsze i najbardziej obiecujące? Jak mogą wpłynąć na codzienne życie każdego z nas? Robert Matthews udziela na te pytania 25 odpowiedzi, które są bardzo wyważone – naukowe, ale bez niezrozumiałej terminologii, z perspektywą historyczną, ale i z całkiem świeżymi osiągnięciami. Ze swobodą porusza się po terenach tak zróżnicowanych, jak matematyka, genetyka, antropologia, geologia czy medycyna, wzbogacając każdy miniwykład między innymi o słowniczek, kalendarium odkryć i listę dodatkowych lektur (zarówno książkowych, jak i internetowych). Nie brakuje też anegdot, np. o najsłynniejszej w dziejach nauki przerwie na kawę, która doprowadziła do odkrycia... Nie, nie zdradzę – lepiej przeczytać samemu. Lektura obowiązkowa dla tych, którzy chcą choć odrobinę orientować się w postępach współczesnej nauki, dla zorientowanych zaś – ciekawe kompendium, inspirujące do dalszego zgłębiania wybranych tematów.

• Kategoria: Człowiek