"Czemu nie spotkaliśmy jeszcze obcych?" Odpowiedź nie jest optymistyczna

Znany fizyk Brian Cox wypowiedział się ostatnio w sprawie jednego z najciekawszych pytań nauki: zakładając nieograniczony wszechświat dlaczego jeszcze nie natrafiliśmy na inne życie?

Po raz pierwszy pytanie to zadał Enrico Fermi w latach 50tych ubiegłego wieku. Stąd do dziś nazywa się to paradoksem Fermiego. Kłócił się z tym, że istnieje rozbieżność między możliwością istnienia obcego życia i totalnym brakiem dowodów na to, że inteligentne życie wyewoluowało gdziekolwiek poza naszą planetą.

- Gdzie są wszyscy? - tak brzmiało jego słynne pytanie.

Profesor Cox zdaje się mieć odpowiedź, ale niestety nie jest ona optymistyczna. Według Sunday Times miał powiedzieć:

- Jednym z rozwiązań tego paradoksu jest możilwość, że nie da się rządzić światem, który może się sam zniszczyć i potrzeba globalnej współpracy by temu zapobiec.

Obcy, którzy pozabijali się w wojnach wewnętrznych zanim zdołali wyruszyć w kosmos? To brzmi smutno, ale niestety logicznie.

Cox także ostrzega, że jeśli rozwój technologii i nauki nie będzie szedł w parze ulepszaniem się klasy politycznej może nas czekać katastrofa. Zakończył mówiąc, że może właśnie zaczyna się ten moment.

Oby nie miał racji.

CZYTAJ TEŻ: Jak znaleźć obcą cywilizację?

• Kategoria: Kosmos