To polskie odkrycie może stać się przełomem w walce z rakiem. Koncerny już płacą za nie miliony

To efekt ponad 35 lat pracy naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego. Dwa międzynarodowe koncerny zapłaciły za te technologie łącznie 610 milionów dolarów

Odkrycie polskich naukowców to innowacyjna metoda zwiększenia produktywności i trwałości mRNA. To specjalny rodzaj kwasu rybonukleinowego odpowiedzialny za przekazywanie informacji genetycznej. Od tego jaka informacje zostanie przekazana może zależeć zestaw cech całego skomplikowanego organizmu.

Czy można zatem z jego pomocą przekazać przepis na walkę z rakiem? Do tej pory problemem naukowców była niska żywotność mRNA. Właśnie z tym poradzili sobie polscy naukowcy.

- Nasz wynalazek może zostać zastosowany do przepisu na każde białko, można realnie zarządzać produkcją białek w organizmie. Ten wynalazek każdy dziś może kupić, szukać dla niego nowego zastosowania – tłumaczy dr hab. Jacek Jemielity. To jego zespół dokonał przełomowego odkrycia.

Jak na razie na prace nad lekami opartymi o metodę naukowców z UW środki wyłożyły koncerny Sanofi oraz Roche.  Międzynarodowi giganci łącznie zaoferowali 610 milionów dolarów.

• Kategoria: Sekrety Nauki