Mit 4 – Zagadki oraz gry to „siłownia dla mózgu”. 

Fakt – Wiele naukowych badań potwierdza, że dla mózgu znacznie więcej dobrego robią ćwiczenia fizyczne niż łamigłówki.

Dwa nowe badania na przykład zwracają uwagę na to, że ćwiczenia aerobowe mają bardzo korzystny wpływ na ten organ. „To klucz do twojej głowy oraz do twojego serca” - piszą autorzy z Harvard Medical School. 

Mit 5 – Ćwiczenia to najlepszy sposób na zgubienie zbędnych kilogramów

Fakt – Jeśli szukasz dobrego sposobu na zmniejszenie wagi – zacznij się zdrowo i regularnie odżywiać. 

- Jeśli chodzi o utratę wagi dieta ma znacznie ważniejszą rolę niż ćwiczenia – potwierdza Philip Stanforth z University of Texas. 

Oczywiście połączenie diety z regularnymi ćwiczeniami będzie najskuteczniejsze pod każdym względem. Do tego wzmocnią pamięć, uchronią mózg przed procesami starzenia się (prowadzącymi między innymi do choroby Alzheimera) i wpłyną pozytywnie na nastrój. 

Mit 6 – Brzuszki są najlepszym sposobem na kaloryfer na brzuchu.

Fakt: Nie, ponieważ pracują przy nich głównie mięśnie podbrzusza. Znacznie skuteczniejszym sposobem jest tak zwana deska, która angażuje grupy mięśni brzucha z tyłu, przodu i po bokach. Jeśli chcesz zbudować sobie tarkę rodem z amerykańskiego filmu akcji – musisz dać wycisk wszystkim. 

Mit 7 – Trening z ciężarami jest tylko dla mężczyzn

Fakt: Nie ma to nic wspólnego z poziomem testosteronu i płcią. Ćwiczenie z obciążeniami pozwala zarówno mężczyznom jak i kobietom wzmocnić masę mięśniową.