Mit 8 – Potrzeba przynajmniej 2 tygodni by „wypaść z formy”

Fakt: U większości ludzi tkanka mięśniowa zaczyna się rozpadać w ciągu zaledwie tygodnia od regularnego ćwiczenia. 

- Jeśli przestaniesz trenować, odczujesz pierwsze zauważalne spadki kondycji już w ciągu siedmiu dni – Arent – Albo tego używasz, albo to tracisz.

Mit 9 – Przebiegnięcie maratonu to idealny sposób na bycie „fit”.

Fakt: Nie jesteś gotowy na maraton? Żaden problem. Możesz trenować bieg długodystansowy bez rzucania się od razu na tak daleką trasę. 

Szybki bieg przez 5-10 minut dziennie daje część efektów wielogodzinnego treningu. Ludzie biegający mniej niż godzinę tygodniowo – dopóki robią to przez kilka minut intensywnie codziennie – obserwują u siebie podobną poprawę zdrowia co ci, którzy biegają nawet do 3 godzin w ciągu 7 dni. 

Dodatkowo ostatnie badania pokazują, że szybkie intensywne ćwiczenia przez krótki czas potrafią dać podobne skutki co długie wytrzymałościowe treningi, a często przy tym mogą sprawić więcej radości. 

Mit 10 – Prowadzenie dziennika diety to sprawdzony sposób kontroli tego co jesz. 

Fakt: Nawet jeśli bardzo staramy się świadomie podchodzić do diety, często zdarza nam się sobie folgować.

- Ludzie często przeceniają swoją fizyczną aktywność i nie doceniają tego jak wiele jedzą – mówi  Staforth. 

Mit 11 – Sportowe napoje to najlepszy sposób na nawodnienie po treningu.

Fakt: Większość napojów dla sportowców to po prostu woda z cukrem. 

Zamiast tego eksperci polecają po prostu wodę i „wrzucenie na ruszt” proteinowego batonika. Badania potwierdzają, że białko dobrze wpływa na mięśnie po treningu.

Źródło: Science Alert