Astronauci solidarni mimo polityki

Trzej astronauci ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec i Rosji tworzą 40. załogę Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Przed wylotem na ISS astronauci zostali zapytani przez rosyjskiego dziennikarza, czy stosunki polityczne między ich krajami wpływają na ich relacje.

Pomimo napięć między ich krajami ojczystymi, Reid Wiseman z NASA, Alexander Gerst z ESA i dowódca Maksim Surajew z rosyjskiego Roskosmosu zaprezentowali solidarność, jakiej do tej pory nie udało się osiągnąć przedstawicielom ich krajów.

W odpowiedzi naukowcy wstali serdecznie uściskali się wzajemnie, dając jednoznaczną odpowiedź na to pytanie. Następnie dowódca Surajew umieścił na swoim profilu na Twitterze zdjęcie z “kolegami” z Niemiec i USA.

W tym tygodniu statek kosmiczny Sojuz wystartował z kosmodromu Bajkonur w Kazachstanie. Do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej Sojuz dotarł w ciągu sześciu godzin. W czasie swojej misji astronauci zajmą się badaniem zachowania mięśni i kości, a także umysłu człowieka w warunkach opóźnionej komunikacji.

Obejrzyj start Sojuza z kosmodromu Bajkonur:

Warto sprawdzić

Wczytuję wpisy...