Badania Volvo pokazują, że najwięcej zderzeń zdarza się przy prędkościach nieprzekraczających 30–40 km/godz. Statystycznie rzecz ujmując, aż 75 procent kolizji bierze się z najechania na inne auta, kiedy wszyscy poruszają w korkach. Tego typu kolizje nie są (zazwyczaj!) groźne dla zdrowia i życia ludzi podróżujących w aucie, ale za to kosztują krocie, angażują czas i denerwują. Żeby uniknąć podobnych stresów, Volvo w najnowszym uterenowionym XC60 montuje seryjnie i bez dopłaty specjalny system City Safety, który mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu za pomocą laserowego promienia. Ten optyczny „radar” wysyła sygnał kontrolny aż 50 razy na sekundę, zaś analiza danych następuje – dosłownie – w mgnieniu oka. Dzięki temu cały system ma niemal 100-procentową skuteczność przy prędkości do 15 km/godz., eliminuje też poważniejsze uszkodzenia przy jeździe do 30 km/godz