Naukowcy na całym świecie próbują opracować leki i szczepionki przeciw wirusowi wywołującemu COVID-19. W marcu badacze z Polski rozszyfrowali kluczowe dla koronawirusa białko - tzw. proteazę, niezbędną w procesie dojrzewania i namnażania się mikroba. Wyniki badań udostępnili innym naukowcom, pracującym nad wykrywaniem i zwalczaniem SARS-CoV-2.

Czy polskie odkrycie doprowadzi do przełomu? Jakie jeszcze zastosowanie mogą znaleźć proteazy? O tym opowie mój gość w studiu TOK FM - prof. dr hab. Marcin Drąg z Katedry Chemii Biologicznej i Bioobrazowania Politechniki Wrocławskiej.

Przy okazji polecam archiwalne odcinki audycji o diagnostyce wirusów, pracach nad szczepionkami i współpracy po pandemii.

Nowego odcinka „Człowieka 2.0” możecie posłuchać 20 czerwca o godz. 14:20 (pierwsza część) i o godz. 14:40 (druga część) na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!