Wielu z nas nie miałoby nic przeciwko temu, by z naszej planety raz na zawsze zniknęły dokuczliwe owady. Jednak nawet naukowcy walczący z przenoszoną przez komary malarią mają wątpliwości, czy dobrze by było, gdyby te stworzenia wyginęły. Co więcej, kolejne badania naukowe pokazują, że wiele gatunków owadów wymiera -  w tym ważne dla rolnictwa gatunki zapylające (nie tylko pszczoły, o których kiedyś pisaliśmy w "Focusie").

Czy faktycznie mamy do czynienia z wielkim wymieraniem owadów? I jakie czynniki są za nie odpowiedzialne? O tym opowiedzą moje rozmówczynie w studiu TOK FM: dr Joanna Gałązka, ogrodniczka, blogerka, managerka w Polskim Stowarzyszeniu Ochrony Roślin oraz Katarzyna Jagiełło, działaczka Greenpeace Polska.

Przy okazji polecam archiwalne odcinki audycji o miejskim pszczelarstwie i ochronie pszczół.

Nowego odcinka „Człowieka 2.0” możecie posłuchać 4 maja o godz. 14:20 (pierwsza część) i o godz. 14:40 (druga część) na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!