Technologie kosmiczne kojarzą nam się z agencjami rządowymi i wielkimi firmami, inwestującymi setki milionów dolarów w badania. Jednak eksploracja przestrzeni pozaziemskiej staje się coraz tańsza. Dziś nawet startupy pracują nad technologiami, które wkrótce trafią na orbitę okołoziemską, a za kilka lat mogą zmienić nasze życie. Jedną z takich firm jest wrocławska SatRevolution, która chce umieścić nad Ziemią konstelację złożoną z tysiąca satelitów (pisaliśmy o tym już w 2016 r.).

Czym będą się zajmować? I czy taka liczba obiektów na orbicie nie stworzy zagrożenia dla innych misji kosmicznych? O tym opowie mój rozmówca w studiu TOK FM - Grzegorz Zwoliński, prezes firmy SatRevolution.

Przy okazji polecam archiwalne odcinki audycji o polskim sektorze kosmicznym, studenckich i podyplomowych projektach satelitarnych oraz obywatelskim zaangażowaniu w eksplorację kosmosu.

Nowego odcinka „Człowieka 2.0” możecie posłuchać 13 kwietnia o godz. 14:20 (pierwsza część) i o godz. 14:40 (druga część) na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!