Biologii wszyscy uczymy się w szkole, ale potem nie zawsze pamiętamy o tym, jak ważna jest dla nas wszystkich. Po części to wina systemu edukacji, który stawia przede wszystkim na przekazywanie suchej wiedzy (np. liczby i nazw odnóży raka), a nie na praktyczne i obrazowe przedstawienie zagadnień naukowych. Zdarza się też nawet - i to coraz częściej - że negujemy  stanowisko biologii dotyczące np. skutków zmian klimatycznych, organizmów modyfikowanych genetycznie czy wpływu glutenu na zdrowie. Skutki tego są już poważne, a w przyszłości mogą okazać się nawet katastrofalne.

Jak można skutecznie popularyzować biologię? Jakie badania prowadzą polscy biolodzy? O tym opowiedzą moi goście w studiu TOK FM: Magdalena Łazicka i Sebastian Kwiatkowski z Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Przy okazji polecam archiwalne odcinki audycji o uczuciach i świadomości zwierząt, eksperymentach na zwierzętach i ewolucji, a także stronę Nocy Biologów.

Nowego odcinka „Człowieka 2.0” możecie posłuchać 5 stycznia o godz. 14:40 (pierwsza część) i o godz. 15:40 (druga część) na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!