Bawarczycy zbudowali BMW Vision Efficient, aby móc się chwalić, że ich auta są szybkie, ale też bardzo oszczędne. Samochód ma trzy silniki (jeden spalinowy, zaledwie 3-cylindrowy, plus dwa motory elektryczne na przedniej i tylnej osi), które łącznie generują aż 356 koni i aż 800 niutonometrów. Tyle wystarcza, żeby prototyp mógł rozpędzić się do setki w czasie poniżej pięciu sekund, zużywając przy tym 3,76 litra oleju napędowego. Tak doskonałe efekty BMW zawdzięcza nie tylko lekkiej konstrukcji nadwozia (1400 kg) i doskonałej aerodynamice (współczynnik oporu 0,22, czyli o 30 proc. mniej niż w typowym aucie), ale też układom odzyskiwania energii. Każde hamowanie doładowuje baterie litowo-polimerowe, przetwarza się też spaliny – ciepło odebrane z rury wydechowej jest kierowane do generatora prądu, który służy zasilaniu klimatyzacji i układu kierowniczego.