Facebook testuje nową funkcję, która ostrzega użytkowników przed niepoważnymi treściami publikowanymi w internecie. Wszystko po to, by nie doprowadzić do nieporozumienia i wprowadzenia użytkowników w błąd. Właśnie dlatego niepoważne treści miałyby na początku zawierać ostrzegawczy napis “satyra”.
– Prowadzimy testy, w ramach których napis „satyra” pokazuje się w strumieniu informacji przy linkach „powiązanych” z przeglądanym wpisem – informuje rzecznik prasowy Facebooka i dodaje, że pomysł na rozróżnianie treści “prawdziwych i poważnych” od wszystkich innych wziął się od samych użytkowników, którzy potrzebują tego typu komentarza. Niepoważne, żartobliwe czy ironiczne wpisy nieraz wywołały już wiele zamętu np. w mediach. W zeszłym roku Washington Post” jako prawdziwą podał informację, że amerykańska polityk Sarah Palin będzie pracować w telewizji Al-Jazeera. Informacja ta pochodziła z satyrycznego serwisu Daily Currant.
Na razie nie wiadomo, które “satyryczne” profile mogą być oznaczane w ten sposób.
CZYTAJ WIĘCEJ: