W ramach projektu powstały m.in. sportowe buty wyposażone w specjalne czujniki i czytnik Blootooth. Dzięki zastosowanej technologii buty mogą same połączyć się ze smartfonem i przekazać użytkownikowi oraz jego znajomym, co „myślą” o aktualnie wykonywanej czynności.

Buty podłączone do Internetu mogą śledzić każdy ruch użytkownika, a dzięki wbudowanym głośnikom mogą m.in. dopingować swojego właściciela podczas meczu lub skrytykować jego rywali.

Spersonalizowane adidasy zostały wyposażone m.in. w akcelerometr, żyroskop, czujnik ciśnienia - ale też głośnik, dzięki któremu mogą „wypowiedzieć” 250 różnych fraz, w tym m.in.: „Jeśli stanie w miejscu byłoby sportem, już byłbyś mistrzem świata!”.

Istnieje wiele powodów, dla których Google sięgnęło po projekt obuwia. Jednym z nich jest zwrócenie uwagi na to, jak w najbliższej przyszłości będą się zmieniać relacje z przedmiotami z naszego najbliższego otoczenia.

Obejrzyj reklamę nowych butów Google