Instagram kojarzy się przede wszystkim ze zdjęciami mody, krajobrazów czy jedzenia. Można jednak znaleźć na nim także ciekawostki naukowe i filmy pokazujące, jak badacze pracują w laboratoriach. Popularyzacją nauki w tym medium zajmują się także kobiety.

Czy pokazywanie nauki na Instagramie może stanowić inspirację dla innych? Jak naukowczynie łączą pracę zawodową z takim hobby? O tym opowiedzą moje rozmówczynie w studiu TOK FM: Ewelina Kamińska, genetyczka, doktorantka na wydziale chemii organicznej Uniwersytetu Ludwiga Maksymiliana w Monachium i Magdalena Gomółka, genetyczka, naukowczyni z Fundacji Badań i Rozwoju Nauki.

Przy okazji polecam archiwalne audycje o roli kobiet w nauce i technologiach, promocji zdrowia na Instagramie i drukowaniu trzustki.

Nowego odcinka „Człowieka 2.0” możecie posłuchać 1 sierpnia o godz. 14:20 (pierwsza część) i o godz. 14:40 (druga część) na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!