Odczytanie ludzkiego genomu po raz pierwszy kosztowało kilka miliardów dolarów. Dziś badania genetyczne można wykonać już za kilkaset złotych, ale wciąż wymagają one użycia dużych maszyn, a na wyniki trzeba czekać długo. Lekarze marzą o przenośnym analizatorze DNA, z którego można by np. skorzystać na poczekaniu w gabinecie.

Jakie możliwości da im takie urządzenie, opracowywane przez polski startup? I kiedy będzie można z niego skorzystać? O tym opowie mój gość w studiu TOK FM - Miron Tokarski, współzałożyciel i prezes Genomtec S.A., jeden z ekspertów projektu Jutronauci 2019.

Przy okazji polecam archiwalne odcinki audycji o badaniach DNA, innowacyjnych firmach oraz startupach odpowiedzialnych społecznie.

UWAGA, zmiana godziny emisji! Nowego odcinka „Człowieka 2.0” możecie posłuchać 21 września o godz. 13:40 (pierwsza część) na antenie Radia TOK FM. Później będzie ona dostępna jako podcast (wraz z dodatkową, drugą częścią) na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!