Wiele chorób nękających ludzkość zależy od interakcji dużej liczby genów, a także od czynników środowiskowych. Istnieją jednak choroby, których przyczyną są mutacje w pojedynczych genach. Potencjalną szansę na trwałe usunięcie tych mutacji na poziomie DNA dają metody edycji genomu, np. technologia CRISPR-Cas9.

Jak może ona pomóc w leczeniu chorób poliglutaminowych? I na czym polega nowa metoda wykrywania zmian wprowadzonych przez technologię CRISPR-Cas9 w genomie? O tym opowie moja rozmówczyni w studiu TOK FM - Magdalena Dąbrowska z Zakładu Inżynierii Genomowej w Instytucie Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu.

Przy okazji polecam odcinki archiwalne o badaniu genów, modyfikacjach RNA i tym, jak zmienia się ludzkość.

Nowego odcinka „Człowieka 2.0” możecie posłuchać 29 stycznia o godz. 14:20 (pierwsza część) i o godz. 14:40 (druga część) na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!