Zakładasz start-up? Szukasz inwestorów? Znajdź takich,  którzy oprócz pieniędzy, służą jako mentorzy albo dobrze znają twoją dziedzinę i mogą pootwierać drzwi.  Sprawdź, jak sobie radzą firmy, w które wcześniej zainwestowali.

Najlepiej rozmawiaj z kilkoma inwestorami naraz i wykorzystuj oferty, żeby wywrzeć presję albo wynegocjować lepsze warunki.  A zanim dojdzie do spotkania, tak jak inwestorzy czytają twoje CV, ty przeczytaj ich.

Czas na pitch! Jak powinna być skonstruowana dobra prezentacja dla inwestorów?

1.  Przedstaw się w kilku zdaniach.

2. Opisz problem albo to, co ludzi boli.

3. Powiedz, jak twoja firma pomaga ten problem rozwiązać.

4. Przedstaw business model, czyli jak będziesz zarabiać. Jeśli nie jesteś tego pewien na 100 proc., przygotuj dodatkową wersję.

5. Omów rynek i konkurencję.

6. Przedstaw swój team. Powiedz, dlaczego jest taki dobry i krótko opisz, czym każdy się zajmuje.

7. Wytłumacz jakiej inwestycji szukasz i co te pieniądze pomogą ci osiągnąć.

8. Jeśli masz już jakieś wyniki, partnerów albo zadowolonych klientów, czyli dowody na to, że twój pomysł działa, nie zapomnij o tym wspomnieć.

 

Powodzenia!