Gry wideo - zwłaszcza te zawierające elementy przemocy - nie cieszą się dobrą opinią. Obwinia się je często m.in. o prowokowanie młodzieży do zachowań agresywnych. Jednak z badań naukowych wyłania się bardziej skomplikowany obraz. Gry wideo mogą działać na człowieka zarówno korzystnie, jak i niekorzystnie.

W jaki sposób prowadzi się takie badania? Jakie praktyczne wnioski można z nich wyciągnąć? O tym opowie moja rozmówczyni w studiu TOK FM - Ewa Międzobrodzka, psycholog mediów, doktorantka na Vrije Universiteit Amsterdam, wykładowca University of Amsterdam, członkini Stowarzyszenia Rzecznicy Nauki.

Przy okazji polecam odcinki archiwalne o e-sporcie, przyszłości gier oraz wpływie technologii na dzieci i młodzież.

Nowego odcinka „Człowieka 2.0” możecie posłuchać 17 lipca o godz. 14:20 (pierwsza część) i o godz. 14:40 (druga część) na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!