W Poznaniu od listopada kursuje pierwszy w Polsce autobus hybrydowy: Solaris Urbino 18 Hybrid. Wyposażony jest w silnik spalinowy oraz, dodatkowo, w dwa silniki elektryczne, zasilane z baterii. Bateria nie wymaga doładowywania: ładuje się sama dzięki energii uwalnianej podczas hamowania pojazdu.

Takie rozwiązanie powoduje, że autobus potrzebuje mniej paliwa i mniej szkodzi środowisku. W porównaniu ze zwykłym autobusem zużycie ropy spada o około 23 proc. Model hybrydowy jest znacznie droższy (1,5 mln złotych) od zwykłego (350 tys.), ale nie znaczy to, że jego zakup się nie opłaca; dzięki niższemu zużyciu po 6–7 latach koszty wyrównują się.

Mimo obco brzmiącej nazwy firma Solaris Bus & Coach SA jest firmą polską, a dokładniej: wielkopolską. Dotychczas sprzedawała swoje hybrydowe autobusy miastom niemieckim i szwajcarskim. Teraz przyszedł czas na Poznań, w którym w grudniu odbyła się międzynarodowa konferencja klimatyczna. Zadaniem hybrydowego autobusu było m.in. wożenie uczestników tej konferencji. Można więc potraktować poznański hybrydowy autobus jako pewien symbol – miejmy tylko nadzieję, że nie jest to tylko gest na pokaz i że pierwszy hybrydowy autobus w Polsce nie okaże się ostatnim.