UWAGA - ten numer możecie też kupić w wersji elektronicznej (plik PDF ze znakiem wodnym) w następujących serwisach:

SPIS TREŚCI:

• Obserwatorium
  • Cywilizacja Jak przygotować się na wojnę? Nie ma co liczyć na państwo, bo podczas katastrofy będziemy zdani sami na siebie – Andrzej Fedorowicz
  • Motoryzacja
  • Kosmos 4 rzeczy, których nie powinno być w kosmosie. Gigantyczne struktury zaobserwowane przez astronomów nie pasują do teorii fi zycznych – Jan Stradowski
  • Psychologia Głaskologia stosowana. O tym, dlaczego z naukowego punktu widzenia warto się przytulać, pisze Agnieszka Fiedorowicz
  • Jak to działa: Nanomedycyna
  • Medycyna Kto chciałby żyć (prawie) bez końca. Ruszyły testy kliniczne leku, który może wydłużać życie – Jan Stradowski
  • Przyroda Niech się stanie ciemność. Sztuczne światło szkodzi ptakom, żółwiom i owadom – Ewa Nieckuła
  • Rozrywka
  • Cywilizacja Znikający ludzie. Co się dzieje z osobami, które społeczeństwom są niepotrzebne? – Kazimierz Pytko
  • Fenomeny: sanie wyścigowe
  • Nauka Czego możemy nauczyć się od gąbek? Prymitywne zwierzęta inspirują architektów i lekarzy – Magdalena Łukowiak
  • Kultura
  • Psychologia Językowy tuning mózgu. Dwujęzyczność zmienia nie tylko działanie mózgu, ale nawet jego budowę – Anna Piotrowska
  • Ekologia Zjadamy dżunglę. Wybierając olej palmowy, niszczymy lasy tropikalne – Jakub Urbański
  • Technologia Czego nie przetłumaczy komputer? Cyfrowi tłumacze nie radzą sobie z emocjami – Grzegorz Kubera Historia Klan ciągle żywy . Kulisy powstania Ku Klux Klanu – Katarzyna Surmiak-Domańska
  • Gadżety
  • Fotostrony: Najpiękniejsze strony świata
  • Genialna bzdura: Chemtrails – pasma nieporozumień
  • Pytania i odpowiedzi
  • Felieton: Którędy wieje wiatr?