„Wciąż badamy granice nowych procesów. Jednym z naszych celów jest zastosowanie drukarek tworzących części metalowe w produkcji seryjnej” – podkreśla członek zarządu Audi ds. produkcji i szef pionu wytwarzania narzędzi w koncernie Volkswagen Hubert Waltl.
Koncern przypomina, że VW posiada 14 narzędziowni w dziewięciu krajach. Prace w nich koncentrują się przede wszystkim na procesie wdrożenia druku 3D w metalu oraz druku 3D metodą sand printing.
“W ramach działań badawczych, dział narzędziowy Audi wykorzystał metodę druku 3D do wykonania wszystkich metalowych części modelu samochodu Auto Union Typ C – tzw. srebrnej strzały, w skali 1:2″ – podano w komunikacie.
Audi tłumaczy, że aby tego dokonać, wykorzystano laser, który “metodą selektywnego stopu, wytapiał warstwami metalowy pył o ziarnistości od 15 do 40 tysięcznych milimetra”. Dzięki temu możliwa była produkcja części o skomplikowanej geometrii, których nie da się wytworzyć tradycyjnymi metodami. Audi poinformowało jednocześnie, że już teraz używa drukarki 3D do produkcji części z aluminium i ze stali.