Misja Micro-11 (nomen omen), która właśnie dotarła rakietą SpaceX Falcon 9 do międzynarodowej stacji kosmicznej ISS przywiozła próbki ludzkiej spermy. Naukowcy zamierzają sprawdzić, czy w kosmosie możliwe będzie skuteczne zapłodnienie ludzkiej komórki jajowej.

- Poprzednie eksperymenty w tej materii prowadzono z użyciem spermy jeżowców oraz byków – wyjaśnia NASA w oficjalnym komunikacie.

Teraz transportowi ludzkiego nasienia towarzyszy także próbka pobrana od byków, ponieważ jest bardziej spójna w składzie i aktywności. Obserwując zachowanie obu próbek uda się ustalić czy warunki mikrograwitacji wpływają na szansę zapłodnienia.

Temat seksu w kosmosie nie jest nowy, jednak do tej pory głośno było przede wszystkim o podejrzeniach miedzypaństwowej wymiany materiału genetycznego między członkami misji z USA i Rosji. Oficjalnie jednak nikt kosmicznych romansów nie potwierdził.

Po testach w kosmosie próbki wrócą do Uniwersytetu Kansas, skąd mamy otrzymać podsumowanie badań i odpowiedź na pytanie, czy plemniki zmienią swoje zachowanie po rejsie w kosmos.

Źródło: Live Science