Nowa asteroida zagraża Ziemi?

Międzynarodowy zespół astronomów potwierdził obserwację nowej asteroidy, która potencjalnie może zagrażać bezpieczeństwu naszej planety.

Rosyjska sieć zrobotyzowanych teleskopów MASTER znalazła kolejną dużą asteroidę, której orbita przecina Ziemię. Teraz obserwację potwierdził międzynarodowy zespół badawczy, a Międzynarodowa Unia Astronomiczna uznała ją za potencjalne zagrożenie dla Ziemi.

Asteroida 2014 UR116 ma ok. 370 metrów średnicy. Jak podaje stacja telewizyjna Russia Today, gdyby asteroida uderzyła w Ziemię, to eksplozja byłaby aż o 1000 razy silniejsza niż po wybuchu meteoru czelabińskiego, który spowodował śmierć kilku osób i ogromne zniszczenia na terenie Rosji. Meteor czelabiński był największym znanym obiektem kosmicznym, który zderzył się z Ziemią od czasu katastrofy tunguskiej w 1908 roku.

Eksperci dalej badają nową asteroidę. Wstępne ustalenia wskazują, że przez sześć najbliższych lat nie powinna ona stwarzać zagrożenia dla Ziemi.

Czytaj więcej: Tarcza antyrakietowa w najbliższej przyszłości może się nie przydać, ale jej kosmiczny odpowiednik już tak. Po co? By bronić nas przed zagrożeniem z kosmosu