Rosyjska sieć zrobotyzowanych teleskopów MASTER znalazła kolejną dużą asteroidę, której orbita przecina Ziemię. Teraz obserwację potwierdził międzynarodowy zespół badawczy, a Międzynarodowa Unia Astronomiczna uznała ją za potencjalne zagrożenie dla Ziemi.

Asteroida 2014 UR116 ma ok. 370 metrów średnicy. Jak podaje stacja telewizyjna Russia Today, gdyby asteroida uderzyła w Ziemię, to eksplozja byłaby aż o 1000 razy silniejsza niż po wybuchu meteoru czelabińskiego, który spowodował śmierć kilku osób i ogromne zniszczenia na terenie Rosji. Meteor czelabiński był największym znanym obiektem kosmicznym, który zderzył się z Ziemią od czasu katastrofy tunguskiej w 1908 roku.

Eksperci dalej badają nową asteroidę. Wstępne ustalenia wskazują, że przez sześć najbliższych lat nie powinna ona stwarzać zagrożenia dla Ziemi.

Czytaj więcej: Tarcza antyrakietowa w najbliższej przyszłości może się nie przydać, ale jej kosmiczny odpowiednik już tak. Po co? By bronić nas przed zagrożeniem z kosmosu