Kiedyś w internecie modne było blogowanie, dziś wielu młodych ludzi marzy o tym, by zostać influencerami. Takie osoby walczą o popularność w mediach społecznościowych, przede wszystkim na Instagramie. Jednak coraz częściej pojawiają się tam nie tylko prawdziwi ludzie, ale też twory całkowicie cyfrowe - wygenerowane przez projektantów i specjalistów od marketingu.

Czy tacy wirtualni influencerzy są akceptowani przez odbiorców? I czy mogą pełnić inne funkcje niż udział w kampaniach reklamowych? O tym opowie moja rozmówczyni w studiu TOK FM - dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego, autorka badań o postrzeganiu wirtualnych influencerów.

Przy okazji polecam odcinki archiwalne o blogach, wirtualnej rzeczywistości i reputacji online.

Nowego odcinka „Człowieka 2.0” możecie posłuchać 1 maja o godz. 14:20 (pierwsza część) i o godz. 14:40 (druga część) na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!