Auto będzie sprzedawane z dwoma typami zawieszenia (standardowym lub sportowym), które różnią ustawienia sprężyn i amortyzatorów oraz prześwit. W obu wersjach Volvo jest wyposażone w  elektryczne wspomaganie EPAS. Dzięki temu, że jego siłę wybiera sam kierowca, Volvo nie tylko łatwiej manewruje na parkingu (tryb niski), ale też pewniej prowadzi się po autostradzie czy na drodze z serią zakrętów (tryby średni i wysoki). 

V40 zostało wyposażone w szereg systemów podnoszących bezpieczeństwo – od dynamicznej kontroli trakcji i stabilności (DSTC) i systemu utrzymania pasa ruchu (działa przy prędkościach od 65 do 200 km/godz.) przez monitorowanie znaków drogowych, systemy unikania kolizji z pieszymi (Pedestrian Detection) oraz chroniące przed najechaniem w korku na inne auto (City Safety) aż po poduszkę powietrzną dla... pieszych. To pierwsze takie rozwiązanie na świecie! W razie zderzenia najpierw następuje zwolnienie blokady maski. Ułamek sekundy później wybucha umieszczona pod maską poduszka, która osłania część auta i dolną część szyby, żeby zminimalizować obrażenia.