– Gra odzwierciedlać będzie warunki, w jakich działają prawdziwe przedsiębiorstwa z sektora kosmicznego. Wprowadzi możliwość pozyskiwania kontraktów naukowych, cywilnych, a także wojskowych, a także nabywania gotowych rozwiązań technologicznych, co jest obecnie coraz częściej wdrażane przez agencje kosmiczne – przekonuje Łukasz Wilczyński, europejski koordynator Mars Society, międzynarodowej organizacji, której celem jest promocja badań i misji na Marsa.
– Sukces projektu na arenie międzynarodowej może wpłynąć na wzrost zainteresowania tematyką marsjańską, dlatego tak ważne jest aby wspierać podobne inicjatywy, tym bardziej, że pochodzą z naszego kraju – dodaje Wilczyński.
Pomysł opolskiego studia Intermarum trafił niedawno na serwis KickStarter – największą na świecie platformę finansowania projektów kreatywnych. Przez najbliższy miesiąc walczy o zdobycie 30.000 funtów.
Pozyskane w ten sposób fundusze pozwolą w perspektywie roku stworzyć wieloplatformową grę ekonomiczną, która zainteresuje nawet najbardziej wymagających fanów. Race to Mars planowo ma trafić do sprzedaży w pierwszym półroczu 2014 roku.
Projekt można wesprzeć poprzez serwis KickStarter:
http://www.kickstarter.com/projects/intermarum/race-to-mars.