Szukając odpowiedzi na to pytanie, naukowcy przeanalizowali 400 popularnych profili na portalach randkowych. Okazało się, że – zgodnie z przypuszczeniami – o powodzeniu w sieci decyduje dobrze przygotowany opis siebie samego. Nie tylko bez błędów (które wskazują, że osoba „ogłaszająca się” nie podchodzi do sprawy poważnie), ale też zawierający kilka ważnych słów kluczy. Są to: joga, surfing, narty i ocean. Często padały też określenia: niebieskie oczy, fitness oraz „Pulp Fiction”.

Naukowcy zwrócili uwagę na to, że osoby cieszące się powodzeniem w sieci więcej pisały o sobie (swoich zainteresowaniach, sposobach spędzenia czasu wolnego, upodobaniach) niż o oczekiwaniach względem partnera. Dzięki temu internauci przeglądający profile czują, że to oni wybierają, a nie są wybierani i selekcjonowani. Nie mniej istotne od opisu jest zdjęcie.

W przypadku mężczyzn najlepiej sprawdzają się fotografie wykonane na zewnątrz i przez osobę trzecią (to sugeruje, że mężczyzna jest aktywny i towarzyski). W przypadku kobiet zaś – fotki samodzielnie pstryknięte w domowym zaciszu (to nadaje im bardziej intymny charakter).